Webinar: Kirkeuka for fred i Israel og Palestina 2021

Hva er egentlig Kirkeuka for fred i Palestina og Israel? Hvordan kan vi, i Den norske kirke, bidra til fred og forsoning i denne regionen? Hva gjør Mellomkirkelig råd med dette, og hva kan en lokal menighet bidra med? Webinaret inngår i Den norske kirkes markering av Kirkeuka for fred i Palestina og Israel i 2021.

1 time
    Kirkerådet
    25.11.2021
    03.01.2022

Hvordan kan vi, i Den norske kirke, bidra til fred og forsoning i denne regionen? Hva gjør Mellomkirkelig råd med dette, og hva kan en lokal menighet bidra med? Hvordan er situasjonen for kristne palestinere og hvordan har jødene det?

Dette er noen av spørsmålene som tas opp i webinaret, som ledes av Internasjonal direktør i Kirkerådet, Berit Hagen Agøy.
    Gjester er Andreas Saaghus fra KFUM/K Global og Eilert Rostrup, Bekkelaget og Ormøy menighet og Karibu stiftelsen.

Webinaret er et opptak fra 23. september 2021 og inngår i Kirkeuka for fred i Israel og Palestina 2021 (https://kirkeukaforfred.no/)