Læringsplattformen blir tilgjengelig for alle ansatte i Den norske kirke

Endelig får alle ansatte tilgang til Læringsplattformen til Den norske kirke!

Læringsplattformen blir tilgjengelig for alle ansatte i Den norske kirke
Publisert 10. oktober 2024
Oppdatert 10.10.2024

I neste uke får de første fellesrådene tilgang ved at overføringen av ansattdata fra ansatt- og organisasjonsregisteret (ANSORG) starter. Overføringen vil skje puljevis per bispedømme, og de fleste vil få tilgang i oktober og november. Når du har fått tilgang, får du en velkomstmelding med påloggingsinformasjon.

Alle ansatte får med det gratis tilgang til over 100 e-læringskurs innenfor blant annet diakoni, barn og unge, kirkefag, digitale verktøy og mye mer. Eksempler på kurs er: «Konfirmantar og seksualitet», «Mangfoldsrekruttering», «Samredigering i Word» og «Informasjonssikkerhet: Phishing»

Informasjon om fullførte kurs lagres i Læringsplattformen. Det utvikles stadig nye kurs av ulike fagpersoner. Ledere kan melde ansatte på kurs og følge opp de ansattes gjennomføring av kurs.

Den norske kirke skal være en lærende organisasjon. Det betyr at vi, som ansatte og kollegaer, stadig utvikler oss og vår kunnskap slik at kirken kan utføre sitt oppdrag og fortsatt være en aktiv samfunnsaktør i lokalsamfunn over hele landet.

Læringsplattformen, kurs.kirken.no, gjør opplæring mer tilgjengelig.

Hvordan får ansatte tilgang til Læringsplattformen?

Læringsplattformen får ansattdata fra ansatt- og organisasjonsregisteret (ANSORG). Kirkevergen er ansvarlig for at opplysninger om sine ansatte er korrekte. Ansatte kan redigere noe informasjon om seg selv.

Når opplysningene er overført vil alle ansatte få en velkomstmelding fra Læringsplattformen og kan ta i bruk Læringsplattformen umiddelbart. Endringer som gjøres i ANSORG vil automatisk bli oppdatert i Læringsplattformen.

Pil som peker fra ANSORG-logo til Læringsplattformen-logo

Får du ikke tilgang til Læringsplattformen?

Overføringen av ansattdata skjer i oktober og november for de fleste fellesråd. Det er derfor mulig at ditt fellesråd ikke er overført ennå. Dersom kollegaene dine har tilgang, men ikke du, kan du sjekke at du ligger riktig inne i ANSORG – enten selv, gjennom kirkevergen eller gjennom ANSORG-administratoren i fellesrådet.

Har du flere stillinger er det kun primærstillingen som overføres.