Innlogging til Kirka vår - samlet plan for arbeidet i soknet
Innlogging med @kirken.no-bruker for nye brukere
Ditt brukernavn er to bokstaver + tre tall og @kirken.no (f.eks ab123@kirken.no). Dette brukernavnet oppgir du når du blir spurt om e-postadresse innloggingsprosessen. Er du usikker på om du har et brukernavn? Mer informasjon om hvordan du får tilgang finner du her.
Første gang du bruker @kirken.no-brukernavnet må du
- opprette passord, se ressursbanken.kirken.no/passord
- laste ned Microsoft Authenticator app og
- autentisere deg med brukernavnet i app'en.
Få hjelp til førstegangsoppsett av @kirken.no-bruker her.
Når brukeren er satt opp kan du logge inn i Kirka vår: plan.kirken.no. Neste gang du logger inn åpner appen seg automatisk, og du skriver kun inn et tall som du ser på skjermen.
Hvis du er logget inn i nettleseren med en annen bruker (gmail, live.com eller en annen jobbkonto) må du bruke “inkognitomodus” for å kunne logge på. Les mer om inkognitomodus her. I slike tilfeller får du f.eks feilmeldingen: "Beklager, men vi har problemer med å logge deg på".
Brukeren blir deaktivert hvis:
- Hvis det går for lang tid før du logger inn første gang.
- Brukeren ikke har logget på en av kirkens fellesløsninger i løpet av det siste halve året (gjelder ikke brukere som fellesrådet/bispedømmekontoret betaler for).
Har du problemer?
Har du allerede fått tilgang (mottatt e-post med brukernavn tilsvarende xx123@kirken.no), men har problemer med å logge inn? Ta kontakt med Kirkepartner Servicedesk.