Evalueringsskjema for trosopplæringstiltak

3-5, 6-8, 9-12, 13-15, 16-18, voksne/familie
    Bjugn menigheter
    03.04.2013

Evalueringsskjema kan være en verdifull ressurs i gjennomføringen av tiltak i menigheten. Hensikten med evalueringen er å gi deg som arbeider med dette noen enkle råd/tips om hvordan bli bedre.

F.eks kan foreldre/foresatte få disse skjemaene når de kommer på søndag/avslutningen, og i forbindelse med at de fyller ut skjemaet få en mulighet til å kort høre med barna hvordan de opplevde opplegget.

Erfaringen er at enkle skjema blir besvart.
    Husk å henvende deg til «folk flest». Blir skjemaene «for kristne» mister foreldre/foresatte motivasjonen, eller så er de kanskje redde for at de «ikke kan nok» om kristne spørsmål? Unngå derfor følgende:
    – Blir det mer enn seks spørsmål og kommentarerfelt, kommer ikke utfylte skjema i retur.
    – Å be dem sende inn besvart skjema i etterkant fungerer dårlig.

Her finner du grunnmal for et evalueringsskjema, Tårnagent spørreskjema og samlet svar (de to siste for å gi en ide om åssen det kan se ut). Bruk det som mal, og tilpass det ditt trosopplæringstiltak!

Last ned mal for evalueringsskjema her.