Hvordan legge til gjestebruker på kirkens Teams
Hvordan går du frem for å legge til brukere fra andre organisasjoner i kirkens Teams-rom? Og hva må den inviterte gjøre for å få tilgang? Her finner du veiledning.
-
Publisert
10.04.2024
-
Hvordan få gjeste-tilgang til kirkens Teams-rom
Denne veiledningen viser hvorden du legger til en gjest i Teams-rommet ditt, og hva gjesten må gjøre for å komme inn i Teams-rommet.
Les mer om Kirkens lokale skrivebord
Kontaktpersoner
Relaterte ressurser
-
Totrinnspålogging med Microsoft Authenticator: Hva og hvorfor?
Alle i Den norske kirke anbefales å bruke totrinnspålogging til digitale løsninger. Det betyr at du må kombinere noe du vet, passordet ditt, med noe du har - appen Microsoft Authenticator.
-
Sikringstiltak for kirkens felles Microsoft 365-område
Sikringstiltakene for kirkens Microsoft 365-område er justert for å øke brukervennligheten. Tiltakene gjelder for alle som har en @kirken.no/@kyrkja.no-bruker eller gjestebruker på kirkens Microsoft 365-område, og innføres i løpet av januar og februar 2024. Du vil ikke merke noe til tiltakene hvis du jobber på en pc med Kirkens lokale skrivebord (KLS). På pc-er uten KLS må du bruke nettleseren når du jobber med dokumenter på kirkens felles Microsoft 365-område levert av Kirkepartner. Som medarbeider i kirken er du ansvarlig for å jobbe innenfor rammene av de nye sikringstiltakene.
-
Tilgang til fellesløsninger for ansatte i Den norske kirke
Med din KirkeID kan du logge på mange av kirkens digitale fellesløsninger. Her kan du lese om hvordan du får en KirkeID og hvordan du logger på første gang.
-
Teams og andre verktøy i Microsoft 365
På denne siden finner du lenker til korte kurs som viser hvordan du kan bruke Teams, Outlook, Word og de andre verktøyene i Microsoft 365 til å samarbeide mer effektivt og sikkert i hverdagen. Kursene ligger som e-læringskurs på Den norske kirkes læringsplattform, og via lenkene nedenfor kan du se kursene selv om du ikke har tilgang til læringsplattformen.