![Tilgang til fellesløsninger for ansatte i Den norske kirke](/globalassets/ressursbanken/digitalisering/kirkens%20lokale%20skrivebord/teams%20m.m.%20veiledning/dnk-p%C3%A5logging.png?width=150&height=150&quality=80)
Tilgang til fellesløsninger for ansatte i Den norske kirke
Med din @kirken.no-bruker kan du logge på mange av kirkens digitale fellesløsninger. Her ser du hvordan du får tilgang til kirkens Teams selv om du ikke har Kirkens lokale skrivebord. Les mer om tilgang til andre fellesløsninger på ressursbanken.no/digi
-
Publisert
14.05.2024 -
Oppdatert
26.06.2024
-
Første gang du logger på med @kirken.no-bruker
Hvis du nettopp har fått en @kirken.no-bruker, må du opprette passord for å komme i gang: Denne veilederen viser hvordan du går frem: Veileder for førstegangsoppsett av @kirken.no-bruker
-
Tilgang til kirkens Teams
Mangler du tilgang?
Ledere kan bestille tilgang til kirkens Teams for ansatte i Den norske kirke ved å kontakte Servicedesk hos Kirkepartner på telefon 21 06 07 08, eller e-post: servicedesk@kirkepartner.no
Begrensinger i Teams uten Kirkens lokale skrivebord
Teams-tilgang vil bli deaktivert etter 6 måneder dersom tilgangen ikke brukes.
En medarbeider som kun har Teams med sin @kirken.no-bruker har ingen e-postboks eller kalender knyttet til denne brukeren. Derfor vil ikke vedkommende få varsler om møteinnkallinger. For å invitere personen til møter bør man sende koblingen til møtet direkte til medarbeiderens e-postadresse i en egen epost.
-
Problemer med å logge inn?
Har du problemer med å logge inn, kan det skyldes at pc-en din automatisk logger deg inn med jobb-kontoen du bruker til vanlig. Da har du to muligheter:
a) Trykk på de tre prikkene øverst til høyre i nettleseren og åpne et nytt vindu i «inkognitomodus» eller InPrivat-visning. Skriv teams.microsoft.com i søkefeltet.
b) Bruk en annen nettleser enn du jobber i til vanlig, for eksempel Edge, Chrome, Firefox eller Opera. Skriv teams.microsoft.com i søkefeltet.
Har du fått ny telefon siden sist du logget på?Vi bruker appen MS Authenticator til identitetssjekk ved pålogging. Oppsett av brukerkontoer i denne appen følger telefonen din. Derfor må brukerkontoene i appen resettes, hvis du har byttet telefon siden forrige pålogging.
Kontakt Kirkepartner for å resette brukerkontoer i MS Authenticator.
Kontaktpersoner
Relaterte ressurser
-
Totrinnspålogging med Microsoft Authenticator: Hva og hvorfor?
Alle i Den norske kirke anbefales å bruke totrinnspålogging til digitale løsninger. Det betyr at du må kombinere noe du vet, passordet ditt, med noe du har - appen Microsoft Authenticator.
-
Kirkens lokale skrivebord
Kirkens lokale skrivebord er en felles arbeidsflate som samler kirkens ansatte. Løsningen gjør at ansatte trygt og enkelt får tilgang til flere av kirkens digitale fellesløsninger – både de vi har i dag, og de som kommer i fremtiden.
-
Teams og andre verktøy i Microsoft 365
På denne siden finner du lenker til korte kurs som viser hvordan du kan bruke Teams, Outlook, Word og de andre verktøyene i Microsoft 365 til å samarbeide mer effektivt og sikkert i hverdagen. Kursene ligger som e-læringskurs på Den norske kirkes læringsplattform, og via lenkene nedenfor kan du se kursene selv om du ikke har tilgang til læringsplattformen.
-
Hvordan legge til gjestebruker på kirkens Teams
Hvordan går du frem for å legge til brukere fra andre organisasjoner i kirkens Teams-rom? Og hva må den inviterte gjøre for å få tilgang? Her finner du veiledning.
-
ID-web
ID-web er Den norske kirkes felles identitets- og tilgangsstyringsløsning for administrasjon av brukere og rettigheter til flere av kirkens fellesløsninger.