Kommende webinarer

Webinar er en god måte å lære på! Bli med å øk din kompetanse og kunnskap. Webinarene arrangeres av Kirkerådet. De fleste webinarene varer inntil en time. Alle webinarene er tilgjengelig i ettertid, slik at du kan se når det selv passer deg.

De fleste webinarene blir simultantolket til norsk tegnspråk.

NB: Gjennomførte webinarer i opptak finner du her: 20242023, 2022, 2021 og 2020.

Døvekirken - for alle. Et webinar om og med Døvekirken

Torsdag 14. mars kl. 9:00

Døvekirken er det tegnspråklige tilbudet i Den norske kirke. I dette webinaret skal vi snakke om hva det betyr å være døv i dag, hva norsk tegnspråk er og hvem som bruker det. Hvorfor finnes egentlig Døvekirken?

Og – ikke minst – hvordan kan hørende menigheter samarbeide med Døvekirken om tilbud til døve, hørselhemmede og tegnspråklige medlemmer?

Webinaret blir simultantolket til norsk tegnspråk.

I webinaret møter du Hege Roaldstveit Lønning, kirkefagleder og Linda Berntzen Bhuller, prost i Døvekirken.

Meld deg på her.

Webinarvert er Silke Pahlke, seniorrådgiver i seksjon for diakoni og samfunn i Kirkerådet.

Kommer: Et webinar om hva det betyr å være en inkluderende kirke for mennesker med utviklinghemming

Torsdag 25. april kl. 9:00

Webinaret er et samarbeid mellom Sanden Media, Norsk forbund for utviklinghemmede (NFU) og Den norske kirke.

Mer informasjon kommer.