Åtte kjennetegn - representativt lederskap

• Kirkerådet

• 18.09.2023

• 09.02.2024
  • Webinaret bygger videre på ressursene om Kirken i møte med et flerkulturelt samfunn (Åtte kjennetegn) - Ressursbanken, Den norske kirke.

I webinaret får vi et dypdykk i kjennetegn 7: om representativt lederskap.

Vi får høre om viktigheten av kulturelt og etnisk mangfold i kirken blant ansatte, frivillige og tillitsvalgte, og hva menighetene kan gjøre med det. Vi får også høre personlige erfaringer fra noen som vet hvor skoen trykker. Det er Nigar Gahramanova, Kantor i Slagen menighet i Tønsberg; Joyce Bempah, frivillig i Høybråten-Fossum-Stovner menighet i Oslo og Reza Eghdami, som sitter i menighetsrådet i Grorud i Oslo.

Det er nå utviklet e-læringskurs til ressursene om Åtte kjennetegn. E-læringskursene er beregnet til kompetansebygging i for en stab i en menighet, men kan også brukes i andre sammenhenger eller enkeltvis. Kursene ble lansert på webinaret, og vil bli videreutviklet og gjort tilgjengelig på kurs.kirken.no. Kursene er også tilgjengelig direkte i lenken over i ressursbanken.