Publikumsutvikling og programmering av konserter i kirken

Opptak av webinarer 28. januar og 18. februar 2021

• 28.01.2021 Kl. 00.53

• 60 minutter

• Kirkerådet

• 18.09.2023

• WEBINAR 28. januar: Hvem er kirkens konsertpublikum?

Tom Remlov, tidl. teatersjef ved Riksteatret , og Allison Bulloch Aarsten, daglig leder for Oslo domkor, innleder til samtale om publikumsbygging. Hvordan man får tak i publikum, hvem og hvor er de ? Hvilke ressurser må til for å nå dem?

WEBINAR 18. februar: Kirkekonserten - tradisjon og fornyelse, når og hvordan gjør vi hva?

Kantor og kordirigent Elisabeth Holte og kantor Gunnar Petersen-Øverleir innleder til samtale om hvordan man programmerer den enkelte konsert og konsertserier som en del av å være en lokal kulturaktør.

Frokostmøte 16. september: Kirken som utleieaktør

Frokostmøte med presentasjon av Kirkerådets veiledning Kirken som utleieaktør.  Den tematiserer ulike spørsmål som både kirken og leietaker har i denne sammenheng; av praktisk så vel som av forretningsmessig art. Panelsamtale om hvilke erfaringer kirken og leietakerne har gjort seg og forsøke å peke på hva som kan gjøres enda bedre for at arrangementet skal gå knirkefritt for begge parter. I panelet deltar Reidun Berntsen, Rocksport booking, Martin Stærk, kirkeverge i Bø kyrkjelege fellesråd, Randi M. Letmolie, direktør i avdeling for kirkebygg og eiendomsforvaltning, KA og Tore Dvergastein, kulturrådgiver i Tunsberg bispedømme.