Fortelling eller forkynnelse

Bli med denne webinarserien på tre deler om bibelundervisning for barn og unge.

• 6-8, 9-12, 13-15, 16-18

• 03.09.2020 Kl. 09.00

• 180 minutter (tre deler)

• Kirkerådet og Bibelselskapet

• 20.09.2023

• 05.12.2023
  • Webinar om bibelundervisning i kirke og skole

Kunnskap om Bibelen er sentralt i både skolens læreplaner og kirkens trosopplæring for barn og unge. Den norske kirkes medlemsundersøkelse fra 2019 viser at 56% av medlemmene vurderer det som viktig at barn og unge lærer bibelfortellingene.

Se de tre webinarerer bak fanene under.

• Del 1

Webinar: Fortelling eller forkynnelse - bibelundervisning i kirke og skole from Den norske kirke on Vimeo.

Medvirkende i webinaret:

• Kjersti Kolbjørnsrud seniorrådigver i seksjon for barn, unge og trosopplæring i Kirkerådet
    • Kristine Aksøy, seksjonsleder i seksjon for barn, unge og trosopplæring i Kirkerådet
    • Paul Erik Wirgenes, Generalsekretær i Bibelselskapet
    • Inger Margrethe Tallaksen, førstelektor i KRLE, Universitet i Agder
    • Anne Kristin Aasmundtveit, rådgiver og bibelforteller i Bibelselskapet
    • Asbjørn Håkonseth, trosopplæringsleder i Skøyen

Last ned powerpointer:

Muntlig bibelfortelling i lærerutdanningen (Inger Margrethe Tallaksen)

• Del 2

Webinar om bibelundervisning i kirke og skole

Se i Vimeo: Fortellinger eller forkynnelse - del 2 fra Den norske kirke

Bli med videre i webinarserien om bibelundervisning for barn og unge.

I dette webinaret møter du Heid Leganger-Krogstad som har forsket ved MF, Ingunn Aadland som er teologisk rådgiver på IKO og Asbjørn Håkonseth som er kateket i Skøyen menighet.

Del 1 ble sendt 18. juni og du finner webinaret her.

Målgrupper for webinaret er fagpersoner som:

• arbeider med fagutvikling og utdanning til arbeid i kirke og skole
    • jobber med bibelformidling for barn og unge i kirke og skole

Webinaret arrangeres av Kirkerådet og Bibelselskapet.

Del 3 av denne webinarserien kommer torsdag 3. september. Da møter du Kristin Solli Schøien fra Universitet i Sørøst-Norge, forteller Katinka Brodin, Hans-Olav Mørk og Anne Kristin Aasmundtveit fra Bibelselskapet og Gunnfrid Ljones Øierud fra IKO. Meld deg på så du kan følge det direkte her.

• Del 3

Bli med videre i webinarserien om bibelundervisning for barn og unge.

I dette webinaret fra 3. september møter du Kristin Solli Schøien fra Universitet i Sørøst-Norge, forteller Katinka Brodin, Hans-Olav Mørk fra Bibelselskapet og Gunnfrid Ljones Øierud fra IKO. Meld deg på del 3 her.

Del 1 ble sendt 18. juni og og du finner webinaret her. Kristine Aksøy, (Kirkerådet), Paul Erik Wirgenes og Anne Kristin Aasmundtveit, (Bibelselskapet), Inger Margrethe Tallaksen (Universitet i Agder) og Asbjørn Håkonseth (Skøyen menighet) deltok

Del 2 ble sendt 27. august og du finner webinaret her. Heid Leganger-Krogstad (MF), Ingunn Aadland (IKO) og Asbjørn Håkonseth (Skøyen menighet) deltok.

Målgrupper for webinaret er fagpersoner som:

• arbeider med fagutvikling og utdanning til arbeid i kirke og skole
      jobber med bibelformidling for barn og unge i kirke og skole
      Webinaret arrangeres av Kirkerådet og Bibelselskapet.