Gaming i hverdag og krise

Muligheter rundt gaming i kirkelig sammenheng.

• 9-12, 13-15, 16-18

• 04.05.2021 Kl. 09.00

• 60 minutter

• Kirkerådet og Norges KFUK/KFUM

• 19.09.2023

• 05.12.2023
  • DEL 1 (9. mars 2021):

DEL 2 (4. mai 2021):

Webinarene retter seg mot ansatte og frivillige i Den norske kirke.

DEL 1:

Mange ble berørt av historiene til Mats fra Oslo og Mogens og Henning fra Vågan. Historiene har også vært med på å og aktualisere kirkens kall og behov for tilstedeværelse i gamingverdenen. Mange prester og kirkelige medarbeidere opplever denne verdenen som fremmed mark, og dette webinaret tar sikte på å gi en praktisk innføring i både spillkultur og digitale plattformer.

I webinaret vil du få presentert erfaring med å avholde minnestund i en spillplattform, og erfaringer knyttet til dette. Og hvordan være kirke på denne plattformen. Det presenteres også hvordan gaming kan være en ressurs i kirkens arbeid med barn og unge.

Det er også en spørsmål-svar del fra deltagerne på webinaret.

I dette webinaret møter du

• Gunnar Már Kristjánsson - kapellan Vågan
    • Andreas Ruud - Prosjektkoordinator E-sport og Gaming

Katrine Lind-Solstad, ungdomsrådgiver i Kirkerådet og Marianne Brekken, avdelingssjef program og organisasjonsutvikling i KFUK-KFUM innleder.

DEL 2:

I del 2 vil Gunnar Kristjansson, prest i Vågan, og Andreas Ruud, programutvikler i KFUK-KFUM, fortsette dypdykket ned i gamingkulturen, og dele flere erfaringer fra møter med gamere på plattformen Discord.

Webinaret vil denne gang fokusere på en praktisk veiledning til bruk av Discord som plattform, gi tilhørerne en økt forståelse av hvilken verden dette er snakk om, og har en utvidet del for spørsmål og svar på slutten.