Kirkens SOS

Kirkens SOS i Norge er en nasjonal krisetjeneste på telefon og internett. Hver dag tar Kirkens SOS imot nærmere 500 henvendelser på telefon og internett. Her finner du ressurser for å løfte frem tjenesten for brukere og nye frivillige.

Kirkens SOS
    19.12.2022
    19.12.2022

Kirkens SOS tilbyr SOS-telefon, SOS-chat og SOS-melding. Telefon- og meldingstjenesten er tilgjengelig for alle som trenger noen å snakke eller skrive med 24 timer i døgnet, hele året rundt. Chattetjenesten har egne åpningstider.

Innskrivere er anonyme, og Kirkens SOS sine medarbeidere har taushetsplikt.

På hjelpetelefonen, melding og chat kan man snakke om gleder, savn, kjærlighetssorg, ensomhet og utenforskap, om fremtidsplaner, psykisk helse og selvmordstanker - om livet slik det er her og nå.

Når man tar kontakt med oss, så er du anonym. Den som tar imot samtale på telefon eller chat har taushetsplikt, og kan heller ikke se innskrivers navn, nummer eller epostadresse.

Kirkens SOS har nærmere 1100 frivillige medarbeidere som besvarer krisetjenesten. De er ulike mennesker med forskjellig bakgrunn og livserfaring. Det de frivillige har til felles er Kirkens SOS sine grunnleggende verdier, som du kan lese mer om her.

Promotere tjenesten

Ønsker du å løfte frem muligheten for å skrive eller ringe inn til Kirkens SOS? Bruk gjerne denne videoen. Bla forbi videoen for å finne lenke.

Bruk videoen

• Last ned videoen og legg ut på sosiale medier eller nettside. Tagg gjerne Kirkens SOS når du legger den ut. Nedlastningsknapp finner du under videoen på denne lenken.
    • Bygg inn video på nettside. Gjør det ved å lime inn denne koden i HTML/kildekode-feltet:
      <iframe width="100%" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Vv703YkjYF0" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
  • Rekruttere frivillige

Frivillig i Kirkens SOS

Kirkens SOS har nærmere 1100 frivillige medarbeidere som besvarer krisetjenesten på telefon, chat og meldinger. De er ulike mennesker med forskjellig bakgrunn og livserfaring.

Frivillig.no

Finn informasjon om ulike frivillige tjenester på ulike Kirkens SOS-sentere i landet på frivillig.no.

Trykk her for å komme til frivillig.no.

Materiell til fri bruk til å rekruttere til frivillighet

Bruk er klarert med Kirkens SOS.

Ønsker du å løfte frem muligheten for å bli frivillig i Kirkens SOS? Bruk gjerne disse filmene i sosiale medier og nettsider

Videoer i reels-/stories-format (9x16)

Klikk på lenken, og høyreklikk på videoen for å laste ned.

Caption/postetekst

Utkast til postetekst:

Nyttårsforsett om å bidra til en bedre verden? Bli frivillig i Kirkens SOS! Som frivillig i Kirkens SOS går du inn i et meningsfull arbeid som betyr svært mye i mange menneskers liv. Les mer her: https://www.kirkens-sos.no/frivillig/informasjon