Podkaster om dåp

Podkasten "Jeg lurer på..." er en podkast som tar opp spørsmål knyttet til kirke, tradisjoner, tro, Gud og sånt. Produsert av Tunsberg bispedømme.

Podkaster om dåp
    13-15, 16-18, voksne/familie
    Tunsberg bispedømme
    29.07.2022
    22.09.2023

Podkasten "Jeg lurer på..." er en podkast som tar opp spørsmål knyttet til kirke, tradisjoner, tro, Gud og sånt. Målet er en podkast som er letthørt og interessant uten å bli for lettvint eller bare for spesielt interesserte. Her er tre episoder som handler om dåp og som kan presenteres på nettsider om dåp eller kristen tro. Podkastene kan høres fra Spotify.

Produsert av Tunsberg bispedømme. Programleder er Henrik Guii-Larsen.

Om episodene:

Episode 1: Dåp – med familieterapeut og psykolog Hedvig Montgomery
    Her får du råd og gode tips fra familieterapeut og psykolog Hedvig Montgomery og det skal handle om relasjoner, babybobla og om å senke skuldrene.

Dåp - med familieterapeut Hedvig Montgomery – Jeg lurer på | Podkast på Spotify

Episode 2: Dåp – med forbrukerøkonom Magne Gundersen
    I denne podkasten får du møte forbrukerøkonom fra Luksusfellen og Sparebank1, Magne Gundersen. Han gir råd og tips til økonomisk planlegging av livet med baby, og vi setter naturligvis særlig oppmerksomhet på dåp. Du får også råd om den praktiske gjennomføringen av en eventuell dåpsfest.

Dåp - med forbrukerøkonom Magne Gundersen – Jeg lurer på | Podkast på Spotify

Episode 3: Dåp – med biskop Jan Otto og prest Inger
    Hva er dåp? Og hvorfor er Inger så begeistret for dåpen? I denne podkasten får du høre biskop i Tunsberg, Jan Otto Myrseth og Inger Mangrud Bore (rådgiver og prest under utdanning) blant annet fortelle om hva dåp er, hva som ikke kreves av dåpsforeldre og hvem som kan være faddere.

Dåp - med biskop Jan Otto og prest Inger – Jeg lurer på | Podkast på Spotify