Rundskriv fra Kirkerådet
Kirkerådet sender fra tid til annen ut rundskriv om saker menigheter og kirkelige fellesråd må være orientert om.
-
Publisert
09.07.2024 -
Oppdatert
09.07.2024
-
Siste rundskriv
Her kan du finne oversikt over utsendte rundskriv fra Kirkerådet.
2023:
-
Arkiv – rundskriv før 2023
2022
- Rundskriv nr 4 2022 Veiledning til nye kvalifikasjonskrav
- Rundskriv nr 3 2022 Veiledning om enkelte spørsmål vedrørende dåp
- Rundskriv nr 2 2022 Bruk av levende og avspilt musikk i gravferder
- Rundskriv nr 1 2022 Kirkerådets godkjenning av nye kirker – veiledning og retningslinjer for saksbehandlingen
2016
- Rundskriv nr. 4-2016: Økt sikkerhetsnivå for innlogging i Den norske kirkes medlemsregister – innføring av ID-porten
- Rundskriv nr. 3-2016: Endring i lov og forskrift knytta til innmelding i og utmelding av Den norske kyrkja – innføring av nettbasert løysing for sjølvbetjent kontroll av medlemskapsstatus i Den norske kyrkja samt inn- og utmelding
- Rundskriv nr. 2-1016Enklare rutinar for endring av opplysningar i Einingsregisteret – elektronisk verktøy
- Rundskriv nr. 1-2016: Temagudstjenester høsten 2017
2015
- Rundskriv nr. 5-2015: Registrering av skattefrie gaver og kirkelige handlinger 2015 – frister ved årsavslutning
- Rundskriv nr. 4-2015: Viktig siste informasjon om gjennomføringa av Kyrkjevalet 2015
- Rundskriv nr. 3-2015: Kirkevalget 2015 - Fastsetting av tilskudd, valgmodul/kandidat-presentasjon/stemmesedler samt valg for personer med ”selvvalgt sokn”
- Rundskriv nr. 2-2015: Utsending av valkort, registrering i valmodul og handtering av supplerande nominasjon
- Rundskriv nr. 1 - 2015: Kirkevalget 2015 - Endringer knyttet til forsøksordning med ett menighetsråd for flere sokn. Endret vedtaksmyndighet – rutiner for forlengelse av eksisterende forsøk
2014
- Rundskriv nr. 4 - 2014: Om kirkevalget 2015 - Økonomiske rammer, valgregler, prøveordninger, valgmodul og utfyllende bestemmelser.
- Rundskriv nr. 3 - 2014: Om rutiner ved utmelding av Den norske kirke
- Rundskriv nr. 2 - 2014: Kyrkjenettet og adressestrukturen under kirken.no og kyrkja.no
- Rundskriv nr. 1 - 2014: Om ansvaret kirkens enheter har for å oppdatere egne opplysninger i Enhetsregisteret, NB: Se oppdatert informasjon i Rundskriv nr. 2-2016
2012
- Rundskriv nr. 4 - 2012: Registrere tjenestested for alle ansatte i kirkens ansatte-oversikt
- Rundskriv nr. 3 - 2012: Gudstjenesteordningens bøker og digitale løsninger
- Rundskriv nr. 2 - 2012: Informasjon om oppstart av eKirkebok
- Rundskriv nr. 1 - 2012: Registrering av skattefrie gaver og kirkelige handlinger for 2011
Relaterte ressurser
-
Hvordan endre informasjon om organisasjonsenheter i Den norske kirke
Det er viktig at kontaktinformasjon for kirkelige enheter er oppdatert. Her finner du oppskrift på hvordan dette gjøres.
-
Lederkraft
Lederkraft er et forum for alle ledere i Den norske kirke med arbeidsgiverfunksjoner. Her vil opptak av digitale lederforum komme, i tillegg til andre ressurser i forbindelse med Lederkraft.
-
Slik jobber vi med arkiv i Den norske kirke
Tenk deg at du befinner deg i år 2073. Hvor skal du finne informasjon og dokumentasjon om hva Den norske kirke betydde for folk, brukte penger på og stod for i 2024? Hva er historien til kirkebygget? Hva var Den norske kirke opptatt av? Du finner det i arkivet!
-
Lærling i kirken
Hva innebærer det å ha lærling i menigheten og hvordan bli lærebedrift? I denne ressursen finner du informasjon og framgangsmåte.
-
Nyhetsbrev fra Den norske kirke
Ukentlig nyhetsbrev til ansatte i Den norske kirke. Les tidligere utgaver eller meld deg på her!