Kristent vitnesbyrd i Midtøsten

Gjennom Samarbeid menighet og misjon støtter menigheter i Den norske kirke arbeid for at alle mennesker skal ha muligheten til å velge å tro på Jesus. I denne ressursen kan du lese mer om arbeid for at mennesker i Midtøsten skal få høre evangeliet.

09.12.2022
    02.10.2023

SAT - 7

Flere av medlemsorganisasjonene i Samarbeid menighet og misjon støtter den kristne TV-stasjonen SAT-7. Gjennom SAT-7 får flere titalls millioner seere i Midtøsten, Nord-Afrika og land som Afganistan, Iran, Tyrkia og Tadjikistan, tilgang på gode kristne sendinger. Uavhengig av etnisitet, kjønn, religiøs tro, sosioøkonomisk og utdanningsbakgrunn, får mennesker tilgang til, bevissthet om og blir engasjert i evangeliets budskap gjennom vitnesbyrd, evangelisering og fellesskap. Dette bidrar til at den lokale kirken vokser både når det gjelder bredde og dybde mange steder hvor satellitt-sendingene når fram. SAT-7 sender i tillegg TV-programmer med skolepensum, rettet mot de mange som ikke får ta del i en vanlig skolehverdag.

imageromff.png

Foto: SAT-7